Translate

mandag 18. mars 2013

"Will the people in the cheaper seats clap your hands? And the rest of you, if you`ll just rattle your jewelry" - John Lennon

Jeg er veldig opptatt av hvordan jeg sorterer smykkene mine. Jeg har et armbåndstativ med tre etasjer der jeg har klokker og armbånd. Et korssmykkestativ til smykker. Et stort smykkestativ til smykker jeg sjelden bruker. Dåpssmykkestativet mitt har jeg ekte smykker i som jeg ikke vil ha fremme. Og til slutt har jeg to gamle glasskåler der det ligger ringer og armbånd som ikke passer på armbåndstativet.
I dag vil jeg vise dere noen alternative måter å vise fram smykkene dine, og alle er prosjekter du kan gjøre selv!



En fin, stor bilderamme males i en frisk farge. Bruk en korktavle, tykk papp eller finèr som du dekker med et fint stoff til å henge smykkene.





 
Bruk et gammel koppestativ, mal i ønsket farge, og heng på de smykkene du vil.
 
 
 
 
 
Fest fine kommodeknotter til et trestykke med vakker patina.
 
 
 
 
Bruk en drømmefanger i yndlingsfargene dine til å henge øreringer på.
 
 
 
 
 
 
Fest hønsenetting til en gammel billedramme og fest fine, små kommodeknotter nederst.
 
 
 
 
 
 
En plasthjort blir et kjempekult smykkestativ og blikkfang.
 
 
 
 
 
Dette stativet gir et røffere uttrykk. Vi fester krokskruer til en trekleshenger. Ganske enkelt!
 
 
 
 
 
 
Finn en liten busk med mange deler ute i naturen. Fjern all bark. Lim den med limpistol til en trekasse ved hjelp av småsteiner for å holde den stabil.
 
 
 
 
 
 
En gammel tørkerullholder kan brukes som den er, eller males, til å vise fram armbånd.
 
 
 
 
 
Bestikkskuffer males hvis nødvendig, små knotter festes inni rommene, og så henges skuffene vannrett på veggen.
 
 
 
 
En treeske festes med tykk hyssing til veggen. Fjern etiketten på fine glassflasker. Heng armbånd på flaskene.
 
 
 
 
 
Sag til bjørkegrener med mange kvister og lim disse fast i en trekasse.
 
 
 
 
 
En vakker gammel kandelaber blir til et kjempe fint smykkestaiv.
 
 
 
 
 
Lim og stift jutestoff til en tre/sponplate. Fest så på kommodeknotter og håndtak av forskjellige typer.
Du kan også pynte med fine bånd eller stoffbiter.
 
 
 
 
 
Fest blondestoff til et fin gammel ramme, heng så på øredobber.
 
 
 
 
 
En gammel rive kan pyntes opp med maling, bånd, tråd eller blomster og så henges smykker fra tennene.
 
 
 
 
 
Gamle, fine tekopper og tefat brukes til alle de små tingene man samler seg og som fortjener et vakkert tilholdssted.
 
 
 
 
En byste brukes til å vise fram de fineste smykkene dine.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar