Translate

lørdag 30. mars 2013

Vakker på budsjett: Bakepulver

Hei!

Jeg vet ikke hvor mye jeg har brukt på skjønnhetsprodukter i mitt liv, det er ikke små summer ihvertfall. Skapene fyltes etterhvert over av ubrukte og gamle produkter. Til slutt sa det bare stopp, og jeg kvittet meg med alt jeg ikke kunne bruke. Nye ting ble gitt bort til venninner, og resten ble kastet. Nå kjøper jeg kun ting jeg vet at jeg kommer til å bruke. Etter som man blir eldre får man sine go to produkter, jeg vet hvilken maskara som er den beste, hvilken farge øyenskygge som kler meg og  hvilke hårprodukter jeg ikke klarer meg uten, og hvilke jeg klarer meg uten. Jeg har alltid en av hver av yndlingsproduktene mine i bakhånd, når jeg bruker opp en ting bestiller jeg en ny slik at jeg aldri går tom. Men jeg har aldri mer enn to av kremer og sminke fordi jeg da unngår at de blir dårlige. En ting som er morsomt å gjøre istedenfor å kjøpe stadig flere produkter som blir stående i skapet er å bruke ting du allerede for å lage noe nytt! Og det er det du skal få tips om i dag!

 
Bakepulver er et vidundermiddel! Jeg har en boks på kjøkkenet, en på vaskerommet og en på badet. Jeg skal skrive en post om hvordan man bruker bakepulver i rengjøring senere.
 
 
 
Skrubbekrem: Bland 0.5 dl melk og en spiseskje med bakepulver. Gni inn med en ansiktssvamp eller vaskeklut og vær spesielt nøye med problemområder. Skyll av med lunkent vann.

     
Renseshampo: Dette er et middel for å fjerne opphopning av hårpleieprodukter i hodebunn og i håret. Du får kjøpt en slik shampo hos frisøren for noen hundre kroner, og en boks med bakepulver til rundt 15,. kroner. Ha en boks stående i dusjen, og ca. en gang i uka blander du en spiseskje inn med den shampoen du vanligvis bruker og gnir den i håret og hodebunnen som vanlig og skyller ut.
 
 
Kroppsskrubb: Dette er spesielt lurt å gjøre før man skal bruke selvbruningskrem for å fjerne døde hudceller. Et par ganger i uke tar du av boksen du allerede har i dusjen på grunn av renseshampoen og gnir inn i huden og skyller av.
 

 
Negleskrubb: Du fjerne misfarging på neglene ved å skrubbe dem med bakepulver, dette er veldig lurt å gjøre før man påfører neglelakk, og hvis man har fått misfarging av mørk neglelakk. Dette myker også opp neglebåndene før en manikyr.
 
 
Børsterensemiddel: Ofte setter hårprodukter seg fast i hårbørsten, fjern dette ved å legge børsten i en bolle og hell over varmt vann og bakepulver. La dette ligge en times tid og skyll så av børsten. Fjern eventuelle hår som har satt seg fast.
 

 
Tannbleking: Bland en spiseskje bakepulver, litt tannkrem og noen dråper hydrogenperoxid som du får kjøpt på apoteket. Bruk dette en gang om dagen i 3-4 dager, etter det en gang i uka.
 
 
Tørrshampo: Jeg gjør dette ofte når jeg skal sette opp håret da pannelugghåret blir fort fett og det er best å sette opp tørt hår. Jeg heller da litt bakepulver over hårbørsten min og børster dette inn i der det trengs, dekk hvite felter med hårspray etter du har frisert håret ferdig.
 

 
Fotbad: Hell noen spiseskjeer i fotbadet sammen med noen dråper essensielle oljer.
 
 
Kvisemiddel: Bland en spiseskje bakepulver med noen dråper sitron og legg rett på kvisen og la det være på ca 30 minutter. Skyll av med lunkent vann. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar